Üdvözöllek az Airsoft Hódmezővásárhely Weboldalán!
Mi is az az AirSoft?

Az Airsoft egy Magyarországon még formálódó közösség egyedi taktikai/harcászati játéka. Az airsoft - hasonlóan a paintballhoz, ami a rokonának tekinthető - csapatjáték, ahol két vagy több fél speciális szabályok alapján, valósághű, de veszélytelen játékfegyverekkel harci szituációkat szimulál. Fontos megjegyezni, hogy az airsoftot űzők ezt játéknak tekintik. Saját csapatunk hiszi: a háború nem megoldás. A szerkesztő

 
Kik játszahtják
Tartalom
 
Helyszín
Tartalom
 
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 


Magyar Airsoft Szabályzat

Készítette: Budapesti Softair Club

2006 február (v2.1)

NYILATKOZAT: az airsoft játékosok nem képviselnek semmilyen katonai vagy félkatonai

szervezetet, politikai, vallási, vagy etnikai csoportot. Az airsoft a paintballhoz hasonló,

biztonságos, erőszakmentes szabadidősport, melyet törvénytisztelő állampolgárok százezrei űznek

világszerte. Az airsoft nem kívánja a háborút, a fegyveres konfliktusokat dicsőíteni, nem a

valóságot szimulálja, nem kiképzőeszköz - csupán egy játék. Az airsoft eszközök olyan

országokban is szabadon birtokolhatók, ahol a legszigorúbb szabályozás alá esik a fegyvertartás.

E dokumentum sokszorosítása és terjesztése a forrás feltüntetésével bárki számára megengedett.

Változtatni rajta, részleteket hozzátenni, felhasználni belőle ugyanakkor nem lehet. E

dokumentumból származó minden más munkának szabad terjesztésűnek kell lennie. A szabályzat

szerzői fenntartják a munkájukhoz fűződő elismerés jogát, és egyúttal mentesítik magukat a

mások által beiktatott módosítások következményei alól. Ez a nyilatkozat elválaszthatatlan része

a dokumentumnak.

* * *

MI AZ AIRSOFT?

A szó jelentése műanyaggolyót kilövő légfegyverekre, és a velük űzött csapatjátékra utal. Az

airsoft-fegyverek az eredeti eszközök hasonmásai, ám mind anyagukban, felépítésükben,

működésükben teljesen eltérnek az igazi lőfegyverektől. Teljesítményük tipikusan 0.5-1.5 Joule,

az ennél erősebb eszközök külön szabályozás alá esnek, de még így sem közelítik meg a

szabadon tartható légfegyverekre előírt 7.5 J, vagy a festéklövő-fegyverekre érvényes 15 J

korlátot. A nagyon kis tömegű ún. “BB” lövedékek (0.2-0.25 gramm) nem hagynak

festéknyomot, így az eltalált játékosnak kell a találatot jeleznie. Az airsoft tehát a résztvevők

becsületességén, korrektségén alapszik - inkább komoly hobbi, mint versenysport.

BEVEZETÉS

Minden játékosnak tisztában kell lennie az airsoft szabályokkal, és el kell fogadnia azokat.

Bizonyos játékmódok esetén néhány különleges szabály módosíthatja az itt felsorolt

alapszabályokat - a biztonsági szabályok kivételével! A speciális szabályokra a játék (nyomtatott

vagy elektronikus formában) meghirdetésekor, illetve közvetlenül a játék megkezdése előtt is fel

kell hívni a figyelmet!

A Joule-ban feltüntetett értékek a fegyver “erejét”, a csőből kilépő lövedék energiáját jelzik. A

zárójelben feltüntetett m/s értékek 0.2 grammos BB lövedékkel érvényesek, mivel a fegyverek

bemérését ilyen súlyú lövedékkel végzik. Az eligazodásban segítséget nyújthat az alábbi táblázat:

TORKOLATI ENERGIA ÉS SEBESSÉG (.20 BB-VEL)*

Teljesítmény

besorolás

láb/sec

(fps)

m/s Joule Becsült

lőtávolság

Fegyver

M90 280 85 0.7 37m

M100 330 100 1 45m

M110 360 110 1.2 49m

M120 400 120 1.5 55m

M130 430 130 1.7 58m

Kézi- és támogató fegyverek

(AEG)

M140 460 140 2 63m

M150 490 150 2.2 66m

M160 530 160 2.6 72m

M170 560 170 2.9 76m

M180 600 180 3.3 81m

Kizárólag

mesterlövészfegyverek!

* A táblázatban feltüntetett fps és m/s értékek az áttekinthetőség végett kerekítettek! A lőtávolság

csak hozzávetőleges érték!

BIZTONSÁGI SZABÁLYOK

1. Szemvédő használata: minden játékosnak és játékterület közelében tartózkodó személynek

szemvédőt kell viselnie! Szemvédőt a játék ideje alatt levenni SZIGORÚAN TILOS! Szemvédő

nélküli emberre lőni TILOS! Védőfelszerelés nélkül pályán tartózkodó személy esetén a játékot

azonnal fel kell függeszteni!

2. Szemvédő típusa: a szemvédőnek minden irányból megfelelő védelmet kell nyújtania,

stabilan, elmozdulás nélkül kell a szemüreget védenie, futás, intenzív testmozgás esetén is. Csak

az ANSI Z87.1-2003 szabványnak megfelelő, vagy annál erősebb polikarbonát védőszemüvegek,

paintball-airsoft maszkok használhatók! Acélrács szemvédőként viselése engedélyezett,

amennyiben a huzalvastagság meghaladja a 0.6mm-t, és a rács szövése 4x4mm-nél sűrűbb. A

rácsot használatba vétel előtt alaposan tesztelni kell! Nem megfelelő vagy sérült szemvédő

viselése TILOS és BALESETVESZÉLYES!

Ha a szemvédőn (vagy annak dokumentációjában) nincs megfelelő védelmi fokozat feltüntetve, a

gyártó nem airsoft játékra javasolja, úgy azt viselés előtt tesztelésnek KÖTELEZŐ alávetni! A

játékszervező bármikor elrendelheti a védőeszközök tesztelését. Ilyenkor legalább 120-130m/s

teljesítményű AEG-gel, minimum 3 lövést kell leadni (egyesével) a hátulról megtámasztott

szemvédőre, 1 méter távolságból. Az eszköznek törés-repedés nélkül kell elviselnie a találatokat,

akár a legerősebb fegyverek esetében is.

3. Egyéb védőfelszerelés: épületben, belterekben rendezett közelharc (CQB) játéknál arc- vagy

fogvédő viselése KÖTELEZŐ! Kesztyű, nyak-, térd-, könyökvédő, sisak, szuszpenzor viselése

JAVASOLT!

4. Fegyver: kizárólag 6mm műanyag (vagy környezetbarát) BB gömblövedéket célbajuttató,

tipikusan 0.5-1.5 Joule, maximum 3.3 Joule (180m/s) torkolati energiájú, sorozatgyártásban

készült airsoft-légfegyverek használata engedélyezett. Lézer-irányzékon kívül bármilyen

célzóberendezés használható. 8mm-es airsoft-fegyverek, házilag barkácsolt, átalakított és egyéb

eszközök TILTOTTAK! Tizennyolcadik életévet be nem töltött személy csak nagykorú

felügyeletével használhat airsoft-fegyvert!

FIGYELEM! A szabályzatban közölt teljesítményadatok pusztán felső határértékek, nem

kitűzött célok, amit a játékosnak el kell érnie! Tartsuk észben, hogy minél erősebb eszközt

használunk, annál gyakrabban szorul karbantartásra!

5. Fegyverhasználat: airsoft-fegyvert alkohol, vagy más cselekvőkészséget befolyásoló szer

hatása alatt kezelni TILOS!

a) Airsoft fegyverrel csak célzott lövést szabad leadni! Fedezék mögül kitartott, ablakonajtónyíláson

át bedugott, stb. fegyverrel, vaktában tüzelni TILOS! Kiesett játékosra,

csapattársra, megkülönböztető jelzést viselő személyre lőni TILOS!

b) 1.7 Joule (130m/s) feletti teljesítményű fegyverekkel 20m-nél közelebbről TILOS

játékosra lövést leadni!

c) Épületharcnál, belterekben használt fegyverek torkolati energiája maximum 1.5 Joule

(120m/s) lehet, és csak egyes lövés engedélyezett! Épületben sorozatlövést KIZÁRÓLAG

1 Joule (100m/s) alatti energiájú fegyverrel szabad leadni! Épületek 10m sugarú

körzetében játékosra csak a fenti korlátozásokkal szabad lövést leadni!

d) 2-3m-nél rövidebb lőtávolságnál, ha a szituáció lehetővé teszi (pl. rajtaütés,

hátbakerülés), tüzelés helyett lehetőleg szólítsuk fel az ellenfelet a megadásra! (lásd

Játékszabályok, 6. pont) Közvetlen-közelről, rászorított csőtorkolattal SZIGORÚAN

TILOS játékosra lövést leadni!

e) Állatra TILOS lövést leadni!

f) A játékos legyen tisztában fegyvere teljesítményével. A sebességmérést .20 gramm

tömegű BB lövedékkel kell elvégezni, lehetőleg minden módosítás, karbantartás után! A

játékszervező a fegyverek bemérését bármikor elrendelheti! A bemérés megtagadása a

játékból kizárást vonja maga után!

g) Gázüzemű (HFC-134a, green gas, szén-dioxid, stb.) fegyvereknél sebességmérést a

helyszínen, környezeti hőmérsékletre felmelegedett gáztartállyal, játék előtt kell

elvégezni. Sose használjunk olyan gázt, amit a gyártó/forgalmazó nem javasol

fegyverünkhöz, illetve aminek nem vagyunk tisztában a teljesítményével! Nem megfelelő

hajtógáz használata BALESETVESZÉLYES!

6. Fegyverkezelés: igyekezzünk olyan körültekintően forgatni az airsoft-eszközöket, mintha

igazi fegyverrel bánnánk!

- Játékon kívül lövést KIZÁRÓLAG a kijelölt próbahelyen, biztonságos irányba szabad

leadni!

- Játékterületen kívül a fegyverbe épített biztosító használata KÖTELEZŐ! Játék közben is

használjuk, ha épp nem veszünk részt harci cselekményben!

- Csak a játék kezdetekor, a szervező utasítására töltsük meg a fegyvert, befejezéskor

ürítsük! A játék területén-, és a próbahelyen kívül a tárat vegyük ki!

- FIGYELEM! Ügyeljünk arra, hogy a tár eltávolítása után a csőben még lövedék

maradhat!

- Csak akkor tegyük ujjunkat az elsütőbillentyűre, ha már célra tartjuk a fegyvert. Minden

más esetben a mutatóujjunknak a sátorvason kívül a helye!

- Mindig kezeljük úgy a fegyvert, mintha töltve lenne.

- Amikor csak lehetséges, a csőtorkolat biztonságos irányba mutasson, másik játékost ne

keresztezzen!

- Tüzelés előtt ellenőrizzük a cél mögötti területet.

- Az airsoft fegyvereket töltetlen állapotban, zárt tárolóeszközben kell szállítani. A

hozzátartozó lövedékektől elkülönítve, jól zárható helyen úgy kell tárolni, hogy

illetéktelen személyek ne férjenek hozzá.

7. Nem játékosok a pályán: a játékban aktívan nem résztvevő személyek (felügyelő,

megfigyelő, szervező, fotós-filmes) fluoreszkáló mellényt, vagy más figyelemfelkeltő, élénk

színű ruházatot kötelesek viselni - a kötelező védőfelszerelések mellett! Kívülálló személy

pályára tévedése esetén a játékot haladéktalanul fel kell függeszteni! A megkülönböztető jelzést

viselő-, illetve kívülálló személyekre SZIGORÚAN TILOS tüzelni! A játékszervező

korlátozhatja a nem-játékos résztvevők számát, mozgásterét. A fotósok-filmesek jelenlétükkel

nem zavarhatják a játékot.

8. Pirotechnika: pirotechnikai eszközök használata TILOS – kivétel, ha a szervező másként

rendelkezik. Ebben ez esetben is csak előre meghatározott fajtájú, mennyiségű, I. kategóriás, ún.

“játékos pirotechnikai eszköz” alkalmazása lehetséges! Pirotechnika kezelésénél lehetőség szerint

viseljünk védőkesztyűt! SOSE használjunk olyan eszközt, melynek nem vagyunk tisztában a

kezelésével! Petárda, gáz-riasztó fegyver, rendvédelmi szervek számára gyártott fény és

hanggránát (flashbang) használata SZIGORÚAN TILOS! Füstképző pirotechnikát épületben,

beltérben használni TILOS! (A szabályzat ezen pontja a mindenkori hatályos kormányrendelet

szerint módosulhat.)

9. Baleset: amennyiben a pályán ellátást igénylő sérülés történik (pl. kificamodott boka), a

játékot haladéktalanul fel kell függeszteni, a sérültet pedig ellátóhelyre kísérni.

FEGYVERKATEGÓRIÁK

Az airsoft fegyvereket az alábbi öt kategóriába soroljuk:

Kézifegyverek: általános kategória. Géppisztolyok, gépkarabélyok, hadipuskák, pisztolyok,

sörétes puskák (tipikusan AEG-ek) tartoznak ide. Maximális energiájuk 1.7 J (130m/s) és

tárkapacitásuk nem lehet több, mint 600 BB. Motoros tár használata nem engedélyezett!

Mesterlövészfegyverek: félautomata vagy ismétlő rendszerű, csak egyes lövésre képes,

rendszerint céltávcsővel ellátott puskák. Maximális tárkapacitás 70 BB. Maximális torkolati

energiájuk a többi fegyverhez képest magasabb lehet, maximum 3.3 Joule (180m/s). Ezt a

fegyverkategóriát a játék időtartama alatt csak tizennyolcadik életévüket betöltött személyek

kezelhetik! Minden mesterlövésznek rendelkeznie kell másodfegyverrel, melyet a 20m-es

biztonsági zónán belül használhat - amennyiben puskája meghaladja az 1.7 Joule-t (130m/s).

Másodfegyvernek Spring/GBB/NBB rendszerű pisztoly, vagy kompakt méretű AEP/AEG

javasolt.

(A mesterlövész játékosnak képesnek kell lennie a minimális biztonsági távolság jó

megbecslésére! A legegyszerűbb módszer, ha a lövész gondosan memorizálja, mekkorának

látszik az irányzékon keresztül szemlélve egy emberalak - vagy annak jellegzetes részlete - 20m

távolságból. Zoomos céltávcsőnél a leggyakrabban használt nagyítást vegyük alapul.

Bizonytalanság esetén javasolt a helyszínen a 20 métert kimérni, és a távolságbecslést

gyakorolni!)

Támogató fegyverek: automata működésre (sorozatlövésre) képes, nagykapacitású tárral ellátott

golyószórók, géppuskák. Villalábbal kell rendelkezniük, VAGY hasonlítaniuk valamely létező,

igazi csapattámogató fegyverre (M60, M249, M240, RPK, RPD, PKM, MG3/MG42). Maximális

energiájuk 1.7 J (130 m/s). Tárkapacitás korlátozás nincs, motoros tár használata engedélyezett!

Beltérben, közelharcra nem használhatók, épület/bunkervédelemre (tehát épületből kifelé

tüzelésre) viszont igen. Támogató fegyverrel csak talajra-fedezékre letámasztott pozícióból

VAGY féltérdelő (térdelő, ülő, fekvő) testhelyzetből szabad tüzelni. Mozgás közben tüzelni

TILOS! Ezt a fegyverkategóriát a játék időtartama alatt csak tizennyolcadik életévüket betöltött

személyek kezelhetik!

Gránátvetők: nagymennyiségű (14-180db) BB egyidejű kilövésére alkalmas, gázzal működű,

40mm airsoft “gránátokat” befogadó, közelharcban használatos eszközök. Önállóan vagy

kézifegyverre erősítve alkalmazhatók - mindkét esetben egy darab gránátvetőt vihet magával a

játékos. Felszerelésük támogató- vagy mesterlövészfegyverekre nem engedélyezett! Kizárólag

6mm BB lövedékkel működő gránátvető használható!

Aknák, kézigránátok: gázzal vagy rugóval működtetett, kézi erővel célba juttatott vagy

telepített (pl. botlódrótos) BB-szóró eszközök. Használatuk csak a játékszervező engedélyével,

speciális szabályokkal lehetséges! Játék befejezése után a telepített eszközöket azonnal el kell

távolítani a területről! Pirotechnikai elven működő gránátok, aknák használata SZIGORÚAN

TILOS!

JÁTÉKSZABÁLYOK

1. Találat: A játékos testét, ruházatát, felszerelését, illetve a fegyver bármely részét érő lövés

találatnak számít. Csapattárs lövése, illetve a fedezéken, tereptárgyon, növényzeten keresztül

érkező lövedék is találatnak számít. Visszapattanó lövés viszont nem találat! Levetett felszerelési

tárgyakat (pl. fának támasztott fegyver, földre helyezett hátizsák), taktikai pajzsot erő lövés nem

találat! Szintén találatnak minősül, ha a játékost az ellenfél hátulról vagy oldalról,

meglepetésszerűen, puszta kézzel (könnyen) megérinti. Ezt “késelésnek” nevezik. Késeléssel

szemből támadni TILOS és balesetveszélyes!

2. Találat jelzése: a találatot kapott játékos AZONNAL beszünteti a küzdelmet, majd

AZONNAL FELEMELI legalább az EGYIK KEZÉT, ÉS hangos, lehetőleg többszöri

“MEGVOLT” kiáltással jelzi a találatot. Nem szabad viszont kiáltani "késelésnél" (lásd 1. pont).

A játékosra mindaddig szabadon lehet tüzelni, amíg a találatot egyértelműen nem jelzi! A szóbeli

találatjelzés önmagában nem elegendő! Kiesett játékosra LŐNI TILOS!

3. Kiállás, visszaállás: találat jelzése után a játékos szíjra ereszti, vagy feje fölé emeli fegyverét,

és a játék megzavarása nélkül, legrövidebb úton távozik az övezetből. Státuszát fejére helyezett

fehér kendővel is jelezheti. Heves küzdelem, épületharc közben KÉZFELTARTÁSSAL VÉGIG

JELEZNI KELL a kiesett státuszt. Fokozott figyelemmel kell elhagynia a terepet, hogy ne váljon

célponttá, fedezékké, stb.

A kiesett játékost TILOS fedezéknek használni! Szükség esetén megtorpanhat vagy rövid ideig

várakozhat, ha így zavarja kevésbé a játékot. Ilyen esetben is végig jelezze kézfeltartással a

találatot! Épületharcnál rövid ideig, a játékos távozásáig szüneteltetni kell a küzdelmet, ha nincs

más lehetősége a helyiség biztonságos elhagyására. Ilyenkor hangos “KIJÖVÖK!” kiáltással

jelezze, hogy távozni készül. A visszaállás szabályait a szervező határozza meg.

Ha felszereléssel kapcsolatos probléma miatt (pl. fegyver meghibásodása) a játékos nem tudja

folytatni a küzdelmet, szabályosan ki kell állnia a játékból (lásd 2-3. pont), és el kell hagynia a

játékterületet. A hiba elhárítása után ugyanolyan módon állhat vissza, mintha kiesett volna –

amennyiben a játék szabályai ezt lehetővé teszik. (Az akkumulátor cseréje nem számít

meghibásodásnak, amennyiben a csere helyben, gyorsan elvégezhető.)

4. Kommunikáció: KIESETT JÁTÉKOS NEM BESZÉLHET-MUTOGATHAT, nem adhat

tovább semmilyen információt a még játékban lévőknek! Élőszavas (nem rádiós) kérdésre

legfeljebb saját halálának tényét erősítheti meg! A szembenálló felek a játék ideje alatt nem

kommunikálhatnak egymással - kivétel, ha ez a játék biztonságát, baleset elhárítását, illetve a

parancsnokok közötti információcserét szolgálja. Bármiféle vitatkozásnak, veszekedésnek, az

ellenfélen ejtett vélt vagy valós találatok bekiabálásának helye nincs! Tehát NEM SZÓLÍTJUK

FEL a másik játékost kiállásra!

5. Rádiózás: csak PMR (Personal Mobile Radio) típusú adó-vevő rádiók használata

engedélyezett. A VOX (hangra érzékeny) funkciót és a dallamos hívójeleket, csipogást

kapcsoljuk ki, mert zavarja a kommunikációt! Minél ritkábban forgalmazzunk a csapat számára

fenntartott csatornán, üzeneteinket fogjuk rövidre! (Közöljük nevünket, tartózkodási helyünket,

majd néhány szóban a lényeget.) Speciális esetben, a játékszervező engedélyével egyéb

rádiószabvány is alkalmazható, amennyiben megfelel a NHH (Nemzeti Hírközlési Hatóság)

előírásainak, a vonatkozó törvényi feltételek megtartása mellett.

6. Megadás, Eldobatás: a játékos felszólíthatja ellenfelét a megadásra, amennyiben sikerült

észrevétlenül hátába vagy oldalába kerülnie, és tiszta lövésre nyílik lehetősége. A felszólításnak

hangosnak, egyértelműnek kell lennie (pl. “Dobd el!”, “Kezeket fel!”, “Ne mozdulj!”). A

felszólítottnak nem kötelező engedelmeskednie, de bölcsebben teszi, ha együttműködik. Ha a

megadás mellett dönt, a szokványos módon jelzi a “találatot” és kiáll a játékból. (A fegyvert

természetesen nem kell eldobni.) E szabály alkalmazásánál fontos mindkét fél részéről a

sportszerű viselkedés (lásd 9. pont).

7. Fizikai kontaktus: a fejezet 1. pontjában ismertetett “késelést” leszámítva az ellenfelek nem

kerülhetnek semmilyen fizikai kontaktusba egymással!

8. Csalás: az airsoft-játék a becsületességen alapszik, ezért a csalókkal szemben a

LEGSZIGORÚBBAN FOG ELJÁRNI A KÖZÖSSÉG! Csalni értelmetlen, hiszen az airsoft nem

verseny, és előbb-utóbb mindenki tisztában lesz az illető személyével, ami végül a játékos

megbélyegzését, teljes kirekesztését vonja maga után. Nem éri meg!

Ne kiáltsunk azonnal csalót, ha ellenfelünk nem jelzi a (szerintünk) biztosnak vélt találatot.

Álljunk egészséges szkepticizmussal a saját teljesítményünkhöz. Hátha mégsem találtuk el.

Láttuk a becsapódást? Biztos? Hátha nem lőtt a fegyverünk, belerántottunk a lövésbe. Mozgó

vagy kis felületet mutató célpontot meglehetősen könnyű elhibázni. Ezek egy gyakorlott

játékossal is megesnek. Az aljnövényzet, a szél könnyedén kitérítheti a lövedékeket. Nagy

lőtávolságnál úgy tűnhet, hogy a lövedék talált - valójában jóval a cél előtt lehullott a földre.

Előfordulhat, hogy az adrenalin és a vastag öltözék miatt a játékos nem érezte, nem hallotta meg

a találatot. Velünk is megeshet. Szóval feleslegesen ne panaszkodjunk, ne gyártsunk

összeesküvés elméleteket! Lőjjünk újra.

9. Sportszerű viselkedés: igyekezzünk minden körülmények között megőrizni a játék

tisztaságát, kulturáltságát. Ne átkozódjunk, ne keressünk kiskapukat a szabályok

“megerőszakolásával”, mert ezek rombolják a játékélményt. Ügyeljünk a természet megóvására,

kerüljük a szemetelést, ne hagyjuk a pályán és annak környékén pl. a kiürült vizes palackokat,

stb. Legyünk tisztában az érvényes szabályokkal. Tartsuk tiszteletben a játékvezető kéréseit,

döntéseit, segítsük a munkáját. A találatot ne csak verbálisan, kézfeltartással is mindig jelezzük!

A vitás kérdéseket játékon kívül rendezzük!

Ha bizonytalanok vagyunk, hogy találatot kaptunk vagy sem, inkább álljunk ki. Ha két játékos

nagyon rövid időn belül (<2 másodperc) ér el találatot egymáson, mindkét fél álljon ki. Nagyobb

időeltérés vagy hátrányosabb pozíció esetén a „párbaj” vesztese azonnal szüntesse be a tüzelést,

ne éljen vissza a fönti illemszabállyal! Ha megadásra szólítanak fel minket, vegyük figyelembe,

hogy ellenfelünk a biztosnak vélt lövés helyett a békésebb megoldást választotta. Csak akkor

döntsünk a küzdelem folytatása mellett, ha indokolatlannak érezzük a felszólítást! Roppant

sportszerűtlen teljesen vert helyzetből „piszkos trükkökkel”, akciófilmbe illő megoldásokkal

viszonozni a gesztust! Szükség esetén mindannyiunk kötelessége csapattársait udvariasan

figyelmeztetni a fegyelmezett, sportszerű viselkedésre!

10. Korhatár: a minimum életkorhatár tizenhat év, tizennyolcadik életévüket be nem töltött

személyek csak felnőtt felügyelete mellett, írásos szülői engedéllyel vehetnek részt a játékokon.

JÁTÉKSZERVEZÉSI AJÁNLÁS

A játékszervezési ajánlás iránymutatóul, segédletként szolgál, hogy minél színvonalasabb

rendezvényeket bonyolíthassunk le.

1. Alapkövetelmények: airsoft játékot csak 18. életévét betöltött - alkohol vagy egyéb

cselekvőkészséget befolyásoló szer hatása alatt nem álló - személy bonyolítson le. A szervezőnek

tapasztalt játékosnak kell lennie, legkevesebb 8-10 nyílt szervezésű játékon való részvétellel a

háta mögött. Javasolt, hogy gépjárművel, mobiltelefonnal, internet eléréssel, elsősegély

csomaggal, fluoreszkáló mellénnyel, és légfegyverek sebességmérésére alkalmas eszközzel

(“kronóval”) rendelkezzen. Harminc főnél nagyobb létszámú játékok lebonyolításához legalább

kettő vagy több szervező javasolt!

2. Játékszervező felelőssége: a játékkal kapcsolatos minden információ, különleges szabályok

játék előtt kihirdetése, a résztvevők csapatokba osztása, és a játék lebonyolítása. A

játékszervezőnek a játék kezdetétől annak befejezéséig helyszínen kell tartózkodnia, és a

játékosok rendelkezésére állni. Neki kell eldöntenie a vitás kérdéseket, a szabályokat megsértő

személyeket figyelmeztetni, kizárni, vagy eltávolítani a pályáról. Szintén feladata nem megfelelő

játékkörülmények vagy balesetveszély esetén a játék felfüggesztése, elhalasztása, vagy lefújása -

az utóbbi esetben pedig a részvételi díj helyszínen visszafizetése (amennyiben volt). Ugyancsak

kötelessége a kezdő, tapasztalatlan játékosokat az alapvető biztonsági szabályokról tájékoztatni.

3. Játékszervező nem felelős: a játékosok testi épségéért, vagyontárgyaiért, a játékosok által

gondatlanul vagy szándékosan okozott károkért - különösen a játékosok hanyagságáért, a

biztonsági szabályok megsértéséért, nem engedélyezett vagy illegális felszerelés önkényes

használatáért. A játékosok saját felelősségükre vesznek részt a rendezvényen, és saját

felelősségükre használják a játékterületen lévő tereptárgyakat, járműveket, épületeket!

4. Játék meghirdetése: a játékot legalább 1-8 héttel a lebonyolítás előtt javasolt az arra alkalmas

fórumon meghirdetni (elektronikus vagy nyomatott formában). A játékleírásban az alábbi

információkat érdemes feltüntetni:

- Játék elnevezése, helye, ideje

- Szervező(k) neve, elérhetősége

- Játék kezdete, időtartama, befejezése

- Helyszín megközelíthetősége(térképpel)

- Részvétel feltételei

- Részvételi díj (mi foglaltatik benne)

- Minimális létszám

- Maximális létszám

- Kötelező felszerelés

- Javasolt felszerelés

- Különleges szabályok leírása

- Rádiócsatornák elosztása

- Játékosok beosztása

- Részletes játékleírás, program

- Játékterület térképe

- Airsoft Szabályzat elérhetősége

- Szülői engedély formanyomtatvány

(18 éven aluliaknak)

5. Jelentkezők regisztrálása: a jelentkezőket regisztrálni kell, és úgy beosztani, hogy az

összeszokott csapatok tagjai azonos oldalra kerüljenek - amennyiben ez nem borítja fel a

játékegyensúlyt. 18 év alatti személy jelentkezése esetén írásos szülői engedélyt, illetve a

kiskorúért felelősséget vállaló (játékban résztvevő) felnőtt nevét, telefonszámát kell elkérni. Ezen

felül az alábbi adatokra lehet szükségünk a jelentkezőktől:

- Név, csapat

- Fegyverkategória, teljesítmény

- Rendelkezik rádióval (igen/nem)

A jelentkezők listáját rendszeresen frissíteni kell. Amennyiben a jelentkezők létszáma nem éri el

a meghirdetett minimumot, illetve egyéb körülmények (időjárás, pálya állapota, technikai

problémák, stb.) nem teszik lehetővé a lebonyolítást, a rendezvényt legkevesebb 24 órával

korábban le kell fújni, vagy a játékkiírást a kisebb létszámnak megfelelően módosítani! Ha a

jelentkezők száma eléri a meghirdetett maximumot, zárjuk le a regisztrációt, és a létszámon

felülieket vegyük várólistára.

6. Feladatok a helyszínen: a szervezőnek minimum egy órával a játék kezdete előtt már a

helyszínen javasolt lennie. Nagyobb szabású rendezvény, rossz időjárás esetén érdemes már

előző nap szemlét tartani a pályán. A játékszervező fontosabb teendői közé tartozik:

JÁTÉK ELŐTT JÁTÉK UTÁN

- Próbahely kijelölése

- Védőfelszerelés ellenőrzése

- Fegyverek bemérése

- Kezdők tájékoztatása szabályokról

- Létszámellenőrzés

- Csapatok végleges beosztása

- Különleges szabályok ismertetése

- Játékmenet ismertetése

- Pályabejárás, térkép ismertetés

- Játék kezdetének kihirdetése

- Játék befejezésének kihirdetése

- Vitás kérdések eldöntése

- Eredmény összesítése, kihirdetése

- Szemét, talált tárgyak összegyűjtése

- Kellékek elszállítása, pályabontás

SZÓJEGYZÉK

AEG (Automatic Electric Gun) elektromotorral meghajtott, önműködő airsoft légfegyver

AEP (Automatic Electric Pistol) elektromotorral meghajtott, önműködő airsoft légpisztoly

Airsoft (vagy Softair) műanyaggolyót kilövő légfegyver, vagy a vele űzött játék

ANSI Z87.1-2003 munkavédelmi szabvány

BB airsoft műanyaglövedék

CQB (Close Quarters Battle) közelharc

GBB (Gas Blow Back) gázzal működő légpisztoly, melynél a gáz egy része a szán mozgatására

fordítódik

Green gas légfegyverhez használt propángáz, szilikonolaj adalékkal

(erősebb a HFC-134a-nál)

HFC-134a elsősorban GBB légpisztolyokhoz használt tetrafluoroetán gáz

Joule (J) a lövedék energiájának mértékegysége

„Kronó” (Chrono) lövedék sebességmérésére alkalmas, elektronikus készülék

NBB (Non Blow Back) a GBB pisztoly egyszerűbb változata, a szán nem mozog

Sátorvas az elsütőbillentyűt (ravaszt) védő fémkeret

Spring („Springes”) kézi erővel működtetett rugós légfegyver

Torkolati energia lövedék energiája a csőtorkolat elhagyásakor (a lövedék súlyának és

sebességének függvénye)

NYILATKOZAT

Alulírott

…….…………………………………….…………………………………………(szülő neve),

mint

………………………….……………………………………………………….(gyermek neve)

…………………………………………… (születési év, hónap)

törvényes képviselője, gyermekem airsoft játékon való részvételéhez hozzájárulok. Kijelentem,

hogy gyermekem egészséges, fizikailag terhelhető.

Jelen hozzájárulásomat az airsoft sport jellemzőinek ismeretében adtam ki. Gyermekem airsoft

játékban való részvételéért a szervezőket felelősség nem terheli.

Dátum: ………………………………………..

…………………………………………….

szülő

 
Elérhetőség

Galisz Péter

Tel.: (30) 239-47-20

E-mail: galisz@freemail.hu

 
Naptár
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Mennyi a vekker?
 
Eddig megtekintettek:
Indulás: 2006-10-11
 
Más klubok
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal